Businesses

BUSINESSES

In a volatile and turbulent business environment, trusted Partners play a critical role in the prosperity of the business. By offering high quality services in Tax, Accounting and Employment matters, we actively support professionals and provide the necessary support they need to stabilize and develop their business.

Keeping of accounting books

Tax Consultancy

Payroll

Inclusions - Modifications - Conversions

Τήρηση Λογιστικών Βιβλίων

Η ορθή τήρηση των λογιστικών βιβλίων αποτελεί κρίσιμο παράγοντα ευημερίας και ανάπτυξης της επιχείρησης. Για αυτό απαιτείται έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση του επαγγελματία, ορθή πληροφόρηση για τις συνεχείς μεταβολές στο λογιστικό περιβάλλον και αξιόπιστες συμβουλές με σκοπό την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της επιχείρησης, όσον αφορά την βέλτιστη λογιστική απεικόνιση της.

Η εταιρίας μας, χάρις στην συνεχή ενημέρωση και εξειδίκευση του προσωπικού της προσφέρει άμεσες λύσεις σε κάθε είδους λογιστικό ζήτημα ανακύψει, βρίσκεται σε διαρκή επαφή με τον επαγγελματία και παρέχει ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση σε κάθε βήμα της επιχείρησης. 

Συμβουλευτική Φορολογικών Θεμάτων

Σε ένα πολυδαίδαλο φορολογικό περιβάλλον, η επιχείρηση που στοχεύει σε μακροχρόνια ανάπτυξη απαιτείται να έχει στο πλευρό της, οικονομικούς συνεργάτες που δύνανται να κατανοούν το συνεχώς μεταβαλλόμενο φορολογικό σύστημα, να επιδεικνύουν ευελιξία ως προς τις απρόοπτες αλλαγές και να παρέχουν αξιόπιστες φορολογικές λύσεις, με σκοπό την φορολογική συμμόρφωση της.

Η εταιρία μας με εμπειρία δεκαετιών στα φορολογικά ζητήματα, παρέχει ένα πλήρες πακέτο φορολογικής υποστήριξης, από την επιλογή της κατάλληλης νομικής μορφής της έως τις ορθές φορολογικές πολιτικές που οφείλει να ακολουθήσει. Παράλληλα, αναλαμβάνει τη σύνταξη κάθε είδους οικονομικών καταστάσεων σύμφωνα με τις διατάξεις που ορίζουν τα ΕΛΠ, βρίσκεται διαρκώς σε επαφή με τον επαγγελματία για την εικόνα του ΦΠΑ που οφείλει να αποδώσει και αξιοποιεί τα φορολογικά ευεργετήματα που παρέχουν οι αναπτυξιακοί νόμοι.

Μισθοδοσία

Η έγκυρη ερμηνεία της εργασιακής νομοθεσίας και η ορθή διαχείριση της μισθοδοσίας της αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ευημερία κάθε επιχείρησης.

Η πολυπλοκότητα του μισθολογικού περιβάλλοντος και η συνεχείς αλλαγές στο νομοθετικό περιεχόμενο καθιστούν κρίσιμη την επαρκή υποστήριξη του επαγγελματία. Η εταιρία μας μέσω του εξειδικευμένου τμήματος που διαθέτει αποκλειστικά για την παροχή συμβουλών επί της μισθοδοσίας, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ορθή καταγραφή και ενημέρωση τόσο των εργοδοτών, όσο και των εργαζομένων.

Μέσω ενός ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και καταγραφής της μισθοδοσίας, αλλά και χάρις στην προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, ειδικά διαμορφωμένη για τις ανάγκες και τις ανησυχίες του επαγγελματία, η εταιρία μας προσφέρει ένα πλήρες πακέτο υποστήριξης της μισθοδοσίας, από την συλλογή και αποστολή όλων των απαραίτητων εγγράφων (ΑΠΔ, Μισθοδοτικές Καταστάσεις, Ε12 κα) μέχρι την κατάλληλη ενημέρωση και καθοδήγηση για προσλήψεις, απολύσεις, συμβάσεις εργασίας και αποχωρήσεις.

Ενάρξεις - Τροποποιήσεις - Μετατροπές

Στο πλαίσιο της πλήρους κάλυψης των αναγκών του επαγγελματία, η εταιρία μας υποστηρίζει την επιχείρηση από τα πρώτα βήματα της, αναλαμβάνοντας μια ολοκληρωμένη δεσμίδα υποχρεώσεων από την ίδρυση ή έναρξη της επιχείρησης, την σύνταξη καταστατικών και λοιπών απαραίτητων εγγράφων, αλλά και την διεκπεραίωση όλων των υποχρεώσεων που απορρέουν από την εκάστοτε ΔΟΥ.

 Το τμήμα γραμματείας και εξωτερικών υποθέσεων της εταιρίας μας, αποτελεί αρωγό της επιχείρησης σε περιπτώσεις τακτικού φορολογικού ελέγχου, προσκόμισης εγγράφων με σκοπό την έκδοση απαλλακτικών, ρυθμίσεων οφειλών και εκπροσώπησης του επαγγελματία ενώπιων των φορολογικών ελεγκτών.

Keeping of accounting books

Proper bookkeeping is a critical factor in the prosperity and growth of the business. This requires timely and accurate information for the professional, correct information on the constant changes in the accounting environment and reliable advice for the long-term viability of the business in terms of optimal accounting.

Our company, thanks to the continuous updating and specialization of its staff, offers immediate solutions to any kind of accounting issue that arises, is in constant contact with the professional and provides comprehensive service at every step of the business.

Tax Consultancy

In a complex tax environment, a business aiming for long-term growth requires to have financial partners who can understand the ever-changing tax system, demonstrate flexibility in the face of unexpected changes and provide reliable tax solutions to ensure tax compliance.

With decades of experience in tax matters, our firm provides a complete package of tax support, from choosing the right legal structure to the right tax policies to follow. At the same time, it undertakes the preparation of all types of financial statements in accordance with the provisions set out in the GAAP, is in constant contact with the professional on the VAT figure it is required to account for and takes advantage of the tax benefits provided by the development laws.

Payroll

The correct interpretation of labour legislation and the proper management of payroll is an important factor for the prosperity of any business.

The complexity of the payroll environment and the constant changes in legislative content make it critical to provide adequate support to the practitioner. Our firm, through its specialised department dedicated exclusively to payroll advice, places particular emphasis on the correct recording and information of both employers and employees.

Through an integrated system for monitoring and recording payroll, but also thanks to a personalized service, tailored to the needs and concerns of the professional, our company offers a complete package of payroll support, from the collection and sending of all the necessary documents (APA, Payroll Statements, E12 etc.) to the appropriate information and guidance on recruitment, dismissals, employment contracts and separations.

Inclusions - Modifications - Conversions

In the context of the full coverage of the needs of the professional, our company supports the business from the first steps, undertaking a comprehensive set of obligations from the establishment or start-up of the business, the preparation of statutes and other necessary documents, as well as the processing of all obligations arising from the respective tax authorities.

The secretarial and external affairs department of our company is the company’s assistant in cases of regular tax audits, presentation of documents for the purpose of issuing exemptions, debt settlement and representation of the professional before tax auditors.

Subsidised loans - Other grants

Our company undertakes to propose various subsidized loan programs, which, through the information provided by the respective Banking Institution, constitute an important source for every small and medium-sized business, which aims at the direct inflow of funds into its coffers, either in the form of working capital or in the form of business loans.

At the same time, our company is also active in ad hoc subsidized programs, which are announced from time to time by various institutions, such as the Regions and the Ministry of Development.

DYPA (formerly OAED)

The DIFA offers a range of financial solutions for business from employment support, through subsidised staff employment schemes to entrepreneurship and young professionals support programmes.

Our company undertakes the full information of potential beneficiaries on each available program, the full support of the investment plan, the submission and implementation of the program, while assisting in finding other supportive instruments through the services of DYPA.

Development Law

Timely and accurate information on available financial tools is a basic prerequisite for our company for the long-term development of the business.

The new development law gives a multitude of options for the establishment, development and modernization of the company through different financial instruments, such as subsidies and tax exemptions. Our company provides support to the potential beneficiary business at every stage of the investment, from adequate information on all available financing options, to the preparation and submission of the integration proposal and the implementation of the business plan.

ESPA

Timely and accurate information on available financial tools is a basic prerequisite for our company for the long-term development of the business.
For this reason, our company undertakes the study, preparation and drafting of applications for the available actions through NSRF, having as a key advantage over the others the gathering of all the necessary information required for the proper submission and implementation of a business plan, from the correct accounting representation to the payroll of the company, but also the current financial position of the company.